Bisqo

Bisqo Logo - Aubergine Trans w600

VI VILL FÖRÄNDRA MARKNADEN

Vi tar pulsen på Daniel Vesterberg som är en av grundarna till Bisqo.

Vad menar du med att Bisqo kommer att förändra marknaden?

Affärsystemsbranschen är en traditionell bransch som i stort sett alltid har sett likadan ut och drivits av samma modell. Sälj projekt, helst så stora som möjligt så att det belägger så många konsulter med så många timmar som det bara går. Konsulterna i sin tur drivs av att ha så hög faktureringsgrad som möjligt, vilket skapar osunda arbetsmiljöer där det underförstått premieras att jobba många timmar.

Så vad kommer Bisqo att leverera?

Vi kommer att leverera hela Microsofts Business Applications utan projektkostnad för kunden. Affärsmodellen är enkel, vi levererar paketerade tjänsteerbjudanden med en månadskostnad. Initialt så kommer det att röra sig inom områdena Business Central, CRM på Power Platform (främst Sales) men planerna är att utöka detta till andra områden såsom t.ex. Field Service med mera.
Vi har inga ambitioner att bli störst, men målsättningen är att bli bäst. Blir man för stor så blir man också trögrörlig och världen rör sig alldeles för fort för att inte kunna ställa om snabbt och anpassa sig.

Vad innebär detta för kunderna?

Många konkurrenter säljer fortfarande funktion, där vissa kanske har lyckats med att ta in begreppet ”sälja värde” till sina kunder. För mig handlar det om att hjälpa våra kunder till att göra en förflyttning, snabbt! Att jobba med Bisqo ska alltid vara enkelt och vårt fokus kommer vara att snabbt få bort kunderna från ett oönskat nuläge. Vi kommer att finnas tillgängliga som rådgivare och även erbjuda trygghet i form av löpande serviceavtal över tid.

Och för medarbetarna?

Alla vi på Bisqo förenas i filosofin kring Öppenhet, Omtanke, Innovation och framförallt att leverera kundresan Tillsammans. Vi har ingen tid över för ”så här gjorde man förr” utan här förflyttar vi oss framåt och styr längs vägen. Ordet omtanke ligger djupt rotat i oss alla och här behövs inga Mood-managers, hos oss kommer engagemanget naturligt.

Tills sist, finns det nån dröm om vilket bolag ni vill vara om nåt år?
Tänk om vi kunde bli det första konsultbolaget med 4-dagars vecka, det är en rätt spännande tanke, säger Daniel och skrattar.

Daniel Vesterberg på Bisqo.